Normal life - Reisverslag uit Dunfermline, Verenigd Koninkrijk van Laura Jongh - WaarBenJij.nu Normal life - Reisverslag uit Dunfermline, Verenigd Koninkrijk van Laura Jongh - WaarBenJij.nu

Normal life

Door: Laura de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dunfermline

Hi all!

Hoop dat het in NL allemaal goed gaat. Hier in Schotland begint het leven te wennen! Ik heb mijn vaste vriendengroep met wie ik in de weekenden uit ga, begin eindelijk mijn weg in de Tesco (supermarket) te vinden en begin een vast ritme te kennen.
Op het werk gaat het allemaal prima, ondanks het feit dat de school een van de meest chaotische plekken is waar ik ooit ben geweest haha! Een school waar geen papier meer in de printer is, geen probleem. Een school waar geen papier meer vóór de printer is, groot probleem! Zeker gezien het feit dat er vrijwel geen schoolboeken zijn en dus alles geprint moet worden. Als je dan denkt: 'ach, ik laat de leerlingen de opdrachten in hun schrift schrijven' klinkt dan als de ware oplossing, maar er waren ook geen schriften.. Nu heeft die chaos in de school ook wel een aantal redenen. Er wordt een breakfast-club geleid, er moet melk worden geregeld voor de leerlingen, onze social-workers moeten talloze gezinnen begeleiden waarbij de school direct betrokken wordt en na schooltijd is er vaak een stormvloed van leraren die vragen aan het management hebben. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat een leerkracht de klas verlaat terwijl de studenten in de klas blijven. Op veel scholen waar ik stage heb gelopen was dat geen probleem, omdat de collega's dan een oogje in het zeil konden houden. Mijn school is echter zo ingedeeld dat je amper iets meekrijgt uit andere lokalen. Soms is dat wel handig, want de leerkracht van het lokaal naast me heeft een hele harde stem!

Over iets minder dan drie weken zit Term 1 (het eerste semester) er alweer op! Oudergesprekken, reflectievergaderingen en een twee weken durende vakantie in het vooruitzicht, waarin ik ook nog eens een bezoekje aan Nederland breng :)

Vorig weekend waren mijn lieve ouders op bezoek gekomen. We zijn samen naar Edinburgh gegaan. Als je niet zo van wandelen/lopen houdt.. Skip Edinburgh dan! Trappen, trappen, en smalle steegjes die een afkorting kunnen zijn als je ze weet te vinden. Gelukkig zijn de taxi's er vrij goedkoop en rijden ze iedere paar minuten langs. Handig!

Om deze blog met goed nieuws af te sluiten, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik officieel het hele jaar mag blijven. In principe was ik op basis van een langdurige vervanging aangenomen, maar die persoon komt niet terug op deze school om te werken. Hiephoi!

Adië wah!


  • 19 September 2017 - 21:53

    Wim:

    Dankzij Edinburgh heeft mama de trappentest gehaald

  • 19 September 2017 - 22:17

    Raoul:

    Geweldig nieuws. Congratz and cheers

  • 20 September 2017 - 00:08

    Rob:

    Top!
    Er komt ook een regelmaat in je blogs, is een teken dat je een beetje tot rust komt

  • 20 September 2017 - 00:16

    Els:

    Leuk verslag Laura!
    Ik begin écht te geloven dat je in een vorig leven een schotse schooljuf of misschien wel een hofdame bent geweest

  • 20 September 2017 - 07:05

    Roger Bertrand :

    Hey Laura...

    Wat een mooi verslag en ervaring. Hier ga je straks heel rijk uitkomen. Heel veel succes...en we blijven je volgen.
    Ps...Zal wel een doos papier opsturen....en wat schriften.

  • 20 September 2017 - 22:01

    Marit:

    Wat fijn dat je het hele schooljaar mag blijven! :-D
    Gefeliciteerd!
    Groetjes Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dunfermline

Laura

Recent afgestudeerde juf die in Schotland wat beschaving gaat aanleren! :)

Actief sinds 03 Juli 2017
Verslag gelezen: 1884
Totaal aantal bezoekers 6850

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 31 December 2017

Schotland!

Landen bezocht: